Vrijwilligers laarzenpad Ruurlo gezocht

De mooiste wandelroute van boswachterij Ruurlo vind ik de laarzenroute. Dit is de gele route die te volgen is vanaf de parkeerplaats bij het doolhof. Helaas ligt die route er nu niet optimaal bij. De heide die je tijdens de route tegenkomt groeit vol boompjes, het uitzicht op de vennen groeit dicht en het bruggetje is duidelijk toe aan vernieuwing.

Het bruggetje tussen de vennen zal deze winter geheel vernieuwd worden door houtzagerij Agneta uit Ruurlo. Voor de overige klussen zoals het verwijderen van de boompjes op de heide en het onderhoud aan de routepaaltjes  zijn we op zoek naar een groepje vrijwilligers die het leuk vinden om dit laarzenpad te ‘adopteren’.  Mocht je hier interesse in hebben dan hoor ik dat graag!,

Groeten Sanne,
Boswachter Achterhoek

Dit bruggetje ligt er volgend voorjaar weer mooi bij!

Dit bruggetje ligt er volgend voorjaar weer mooi bij!

Zonder onderhoud verandert heide snel weer in bos, dus wie wil zich hier in het zweet werken?

Zonder onderhoud verandert heide snel weer in bos, dus wie wil zich hier in het zweet werken?

Dit mooie uitzicht vind je nog langs de route

Dit mooie uitzicht vind je nog langs de route

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Ruurlo e.o.. Bookmark de permalink .

8 reacties op Vrijwilligers laarzenpad Ruurlo gezocht

  1. Peter van Markensteijn zegt:

    Hallo Sanne,
    Ik ben een regelmatige gebruiker van het ‘laarsenpad’.
    Ik ben door iemand geattendeerd op jullie vraag naar vrijwilligers ,het lijkt mij nl. wel iets om onderhoudswerk te gaan uitvoeren.
    Als gezien de datum van de oproep deze nog steeds actueel is, zou ik graag wat meer informatie willen ontvangen .

    Met vriendelijke groeten,

    Peter van Markensteijn

  2. Hallo Jos,

    Dat is mooi nieuws! Ik zal je informatie toesturen via je mail,

    Vriendelijke groeten,

    Sanne Beld

  3. Hoi Sanne,
    Ik woon nu sinds 1 december 2012 hier in Ruurlo en de natuurlijke omgeving is hier geweldig mooi. Daarnaast ben ik een natuurliefhebber en ben geregeld in het bos te vinden, wandelend of fietsend. Daarom wil ik graag persoonlijk bijdragen om de natuur hier zo mooi te houden en meld ik me hierbij aan als vrijwilliger. Met een groep samen in de natuur werken lijkt me heel gezellig.

    Met vriendelijke groet,
    Jos Nieuwenhuis

  4. Hallo Raymond,

    Bedankt voor je interesse! Je zult informatie ontvangen via mijn collega Dirk,

    Vriendelijke groeten,

    Sanne Beld

  5. Raymond Huisstede zegt:

    Hoi Sanne,
    Ik ben benieuwd en het lijkt me gezellig met een groepje mensen bezig te zijn. Dus zie graag aanvullende info tegemoet.

    Groeten Raymond Huisstede

  6. Bart Klootwijk zegt:

    Hallo Sanne, persoonlijk wil ik daar best wel tijd in steken. Heb je al contact gehad met Wybren Jouwsma van de Landschapsbeheergroep. Ik zie de mail wel met extra info. Groet Bart Klootwijk

  7. Hallo Wim,

    Bedankt voor je reactie, ik zal je een mail sturen met informatie,

    Vriendelijke groeten,

    Sanne Beld

  8. Wim Zoeteman zegt:

    Aan een groepje vrijwilligers kan ik je helaas niet helpen, maar mijn persoonlijke inzet kan ik natuurlijk wel aanbieden. Al was het alleen al omdat ik graag en vaak bij dat stuk achter de Groote Forme kom.

    Vriendelijke groet, Wim Zoeteman

Geef een reactie

